המדריך השלם לבחירת זר פרחים לסוכה

המדריך השלם לבחירת זר פרחים לסוכה

אין כמו שילוב בין פרחים לחגים, והפעם נדבר על מקומו של זר הפרחים על שולחן החג בסוכה. כיצד אם כן זר פרחים לסוכה אמור להיראות, אלו פרחים אנחנו ממליצים לשלב וכיצד ניתן לחבר בין סמליות החג לבין פרחים עונתיים? יש לנו מספר תשובות מעניינות עבורכם!

ראשית נתחיל עם מעט רקע: חג סוכות מזמן הזדמנות לחגוג את הקשר המיוחד שבין האדם לטבע, ומאפשר להביע תודה על השגחה עליונה ועל ההתכנסות ביחד כמשפחה וחברים. לאור כל זאת, כיף להשקיע בקישוט הסוכה, כאשר לדעתי הכתר שלראשה, הוא זר פרחים למרכז השולחן.

מסע מופלא של אפשרויות

זר פרחים הופך כל סוכה למקום קסום ומלא חיים, מזמין את הטבע פנימה ומעניק תחושה חגיגית ורעננה. עם זאת, בעוד שעבור בניית סוכה יש לא מעט "כללים" (מבחינת גודל, מיקום, חומרים וכדומה..), בתחום הפרחים יש הרבה יותר חופש פעולה.

מסקנה? בעוד שרבים בוחרים לרכוש סוכות לנצח שסוגרות את הפינה מבחינת איכות, כשרות ומאמץ, הרי שבתחום זרי הפרחים אתם מוזמנים לצאת למסע מופלא של אפשרויות, שילובים וכמובן שגם משמעויות סמליות. שנתחיל?!

 

4 רעיונות לבחירת זר פרחים לסוכה:

לרשותכם מידע סופר מעניין (ושימושי):

  • פרחים עונתיים - פרחים עונתיים תמיד נכונים, וכיוון שחג הסוכות מתקיים בסתיו, נמליץ על הרשימה הבאה: שושן צחור בעל הצבע האלגנטי, נרקיס שמפיץ ריח מדהים, ציפורן שמשתלב נהדר בכל זר פרחים, האסטר בעל צבע ייחודי (בגווני סגול-ארגמן), אירוס בעל הצורה המרהיבה, ורדים רעננים וכדומה.

 

  • פרחים בגווני הסוכה - יש אנשים שאוהבים סוכות מלאות צבע, יש אנשים שבוחרים בצבע שולט ויש אנשים שמבקשים לשמור על המראה הזך של בד הסוכה הלבנה. מדוע כל זאת רלוונטי? כיוון שרצוי להתאים בין הגוונים השולטים, או לחלופין לייצר קונטרה מרשימה באמצעות פרחים רעננים.

 

  • צמחי תבלין - רוצים לשמור על מראה של סוכה פשוטה, אך מרשימה? לא חייב לשלב זר פרחים גדול, אלא ניתן לבחור בצמחי תבלין שמגיעים בעציצים קטנים, ופשוט לעטוף אותם בנייר לבן/בד יוטה, ולפזר לאורך השולחן. תהיו בטוחים שהמראה הטבעי יתגלה כסופר חגיגי, ואילו הריחות הנעימים יתקבלו בברכה. בין היתר נמליץ לשלב עציצים של אזוב, רוזמרין ולוונדר.

 

  • משחקים עם הסממנים של החג - ארבעת המינים: הדס, לולב, ערבה ואתרוג יכולים להשתלב בזר כסמלים מרכזיים. כמו כן, ניתן לשלב פרחים בעלי משמעות מיוחדת ורלוונטית. כך למשל מעניין לציין שורדים מביעים שמחה, חמנייה נאמנות, גרברה תמימות, שושן צניעות, צבעוני אהבת אמת, סחלב פוריות וחרצית תקווה.

 

דגשים חגיגיים במיוחד:

עומדים לבחור זר למרכז השולחן שממוקם בסוכה, או מבקשים לרכוש כמתנה זר מרשים למשפחה המארחת? קבלו 3 כללים ריחניים במיוחד:

מתנה? תתייעצו! אם מדובר במתנה, מוטב שתתייעצו עם בעלת הבית לגבי הזר הרצוי. אם מבחינת בחירת גובה ואם מבחינת גוונים.

גובה - אין לשכוח שזר פרחים לסוכה עשוי להיות חשוף לרוחות ולשבת על שולחן מרכזי בו אוכלים את כל הארוחות, ועל כן רצוי לרכוש זר בעל בסיס רחב (כך שלא ייפול מכל משב רוח) ונמוך (כך שיאפשר ליושבים משני צידי השולחן לראות האחד את השנייה).

תקציב - זר גדול או בעל עיצוב מיוחד, עשוי לעלות יותר ממה שמתכוונים להוציא, ועל כן טוב לדעת שיש שני פתרונות אפשריים:

  • להגדיר מראש סכום תקרה, ולהתייעץ עמנו מה ניתן להשיג במסגרת התקציב. לעיתים שינוי של סוגי פרחים מוזיל עלויות באופן משמעותי.
  • להציע לאורחים נוספים לרכוש ביחד אתכם, כך שזוכים לרכוש את הזר הרצוי, ולשלם סכום יחסית נמוך.

 

בברכת חג שמח וריחני

אז בפעם הבאה שאתם מארחים או מתארחים בסוכה, אל תשכחו לשלב זר פרחים ריחני וחגיגי. בברכת חג שמח, שושנת העמקים.

  מאמרים נוספים